logo DWdrums
 
 

O nas




Historia Drum Workshop.


W amerykańskiej firmie Drum Workshop (DW) hasło "The Drummer's Choice" to coś więcej, niż slogan - to fakt. Po ponad 42 latach pracy nad innowacyjnością oraz całkowitego poświęcenia się dla poprawy jakości instrumentów perkusyjnych, bębny, stopy oraz hardware DW są dziś standardem według którego mierzone są wszystkie inne marki. Jednak by znaleźć się w miejscu, w ktorym firma ta znajduje się dzisiaj nie wystarczyła jedynie dogłębna wiedza na temat budowy instrumentów oraz kilka dobrych pomysłów. Wymagało to prawdziwej pasji projektowania i umiejętności budowania instrumentów. 

- Niesamowite jest to, że w 31. roku naszej działalności przychodzenie do pracy jest tak samo ekscytujące, jak na samym początku!  - stwierdził kilkanaście lat temu założyciel firmy Drum Workshop, Don Lombardi, najlepiej kwitując tymi słowami prawdziwą pasję i nie malejącą radość, które towarzyszą mu od dziesiątek lat.

 A wszystko zaczęło się w 1972 roku, kiedy to 26-letni Don otworzył małą szkołę perkusyjną w Santa Monica, w Kalifornii. Nazwał ją Drum Workshop, a oferowała ona zarówno lekcje prywatne, jak i comiesięczne warsztaty.

- Moja fascynacja bębnami zaczęła się, kiedy miałem 12 lat i pobierałem lekcje perkusji w lokalnym sklepie muzycznym w sąsiedztwie - wyznaje Don. - Przez lata ćwiczeń z wieloma wspaniałymi nauczycielami perkusji rosła zarówno moja pasja do grania, jak i uwielbienie dla edukacji w tej dziedzinie. W dniu, w którym odebrałem prawo jazdy, zacząłem udzielać lekcji w sklepie, w którym uprzednio sam się uczyłem.

Kiedy John Good (obecnie zajmujący stanowisko V-ce Prezesa DW) w wieku 17 lat zobaczył ogłoszenie Drum Workshop o warsztatach, od razu zapisał się na lekcje, chcąc poprawić swój styl gry i pozbyć się złych nawyków. - Po trzech miesiącach lekcji Don podszedł do mnie i powiedział: - Wiesz, miałem tu wielu utalentowanych uczniów. Nie sądzę, żebyś miał zostać jednym z nich - mówi dziś John, śmiejąc się. I dodaje: – Odparłem wtedy: no świetnie… co zatem będziemy teraz robić?

Zdając sobie sprawę z konieczności pokrycia rosnących kosztów działalności DW, Don zatrudnił dodatkowych nauczycieli oraz zaczął sprzedawać pałki, bębny i książki. Zaangażował także Johna w charakterze tymczasowego menadżera ds. sprzedaży i obaj spędzili wiele godzin dyskutując nad sposobami możliwości udoskonalenia sztuki perkusyjnej poprzez poprawę jakości instrumentów perkusyjnych.

- W ten właśnie sposób pojawiła się iskra ekscytacji, z której narodziła się nasza wspólna pasja - przywołuje w pamięci John. – Godzinami rozmawialiśmy wspólnie na temat pomysłów stworzenia lepszych produktów. I w ten sposób okazało się, że pracowaliśmy razem na długo przed tym, zanim zdaliśmy sobie z tego sprawę.

W wyniku tych rozmów narodził się pierwszy produkt DW -  zaprojektowany przez Dona stołek perkusyjny z regulacją wysokości, połączony ze schowkiem. Kiedy okazało się, że w ciągu miesiąca sprzedał się ich tuzin, John rzucił dotychczasową pracę i zatrudnił u Dona na pełny etat.

- Po całym dniu nauczania odsuwaliśmy na bok zestawy perkusyjne, aby zrobić miejsce dla stołów warsztatowych, na których robiliśmy stołki. Następnie ja jechałem grać koncerty, a John zostawał w nocy aby kończyć budować stołki, bo nie nadążaliśmy z zamówieniami - mówi Don. - Zainwestowałem nawet w specjalistyczną maszynę do zszywania siedzisk, która miała nam ułatwić pracę, ale John postawił się wtedy i dobitnie stwierdził: „Żadnego szycia. JA nie szyję”.

Kiedy DW otrzymało zamówienie na ponad 100 sztuk stołków od Camco Drum Co. Don i John zdali sobie sprawę, że posiadają innowacyjny produkt, który będzie się dobrze sprzedawał. Kiedy 30 lat później DW zaoferowało nową, wykonaną z lżejszych materiałów wersję swego pierwszego stołka, o nazwie 6100 Adjustable Trap-Case Seat, Don powiedział:

 - Zawsze marzyłem o wyprodukowaniu lżejszego stołka, ale wtedy nie mieliśmy na to pieniędzy. Dziś jestem tak samo zaangażowany i przekonany do tego nowego, jak miało to miejsce wówczas, gdy stworzyliśmy nasz pierwszy projekt.

Niemniej jednak, kiedy DW stworzyło swój pierwszy model stołka, ich możliwości produkcyjne pozwalały na produkcję jedynie 12 sztuk miesięcznie, a nie 100. W tamtym czasie Don w dzień nauczał, a wieczorami grywał, podczas gdy John budował stołki. Jednak niedługo później Tom Beckman, właściciel firmy Camco Drum Co. zwrócił się do Dona z propozycją sprzedaży urządzeń produkcyjnych - wszystkiego co było potrzebne do wyrobu bębnów oraz osprzętu, za wyjątkiem samej nazwy Camco. Propozycja ta dawała Donowi szansę zwiększenia możliwości produkcyjnych i poszerzenia oferty wykonywanych produktów, dlatego też ostatecznie zdecydował się on przyjąć ofertę i tym samym zmienić profil działalności firmy z nauczania i sprzedaży na produkcję. Zakup zrealizowany został dzięki pieniądzom pożyczonym od rodziców oraz kilku zewnętrznych inwestorów. Dzięki nabytemu sprzętowi Don wznowił produkcję stopy Camco 5000, ulepszył ją i wprowadził ja do sprzedaży pod nazwą DW. Produkt ten, łącząc w sobie wyrafinowaną konsystencję, ciszę, gładkość i precyzję działania wszystkich mechanizmów, niemal natychmiast stał się "the drummer's choice" (wyborem perkusisty), a Don z Johnem rozpoczęli poszukiwanie dalszych dróg ulepszania i rozwoju produktów.

- Przekonaliśmy się, że jeśli zaoferujemy perkusistom produkty poprawiające ich grę, odniesiemy sukces – podsumowuje filozofię firmy Don.

W 1983 roku DW pioniersko wprowadziło na rynek podwójną stopę, w skład której wchodził pierwszy uniwersalny wał. 5002 Double Pedal nie tylko wypełnił istniejąca na rynku lukę i wzmocnił pozycję DW jako innowatora, ale także rozpoczął nową erę w muzyce perkusyjnej, pozwalając muzykom na równoczesne używanie obu stóp, inspirując tym samym odkrywanie nowych rytmów i zwiększanie prędkości.

Ponadto, także w latach 80-tych, DW stworzyło i wprowadziło do produkcji również inne, innowacyjne elementy hardware: pierwszy hi-hat na lince (nazwany 5502 LB) oraz pierwszy hi-hat na dwóch nogach (5500T), które dziś wykorzystywane są przez endorserów takich jak: Travis Barker, Vinnie Colaiuta, Gary Novak i Carter Beauford.

Także w tym czasie, kiedy Don zajmował się rozwojem stóp i hardware’u, John budował swoją wiedzę jako perkusyjny techniczny. – Mimo, że nie byłem profesjonalnym graczem, zawsze miałem ucho do bębnów i dryg do usprawniania ich – wspomina John. – Towarzysząc zespołom takim jak Earth, Wind and Fire oraz Frank Zappa podczas wielokrotnego strojenia instrumentów wiele dowiedziałem się na temat tego, co działa dobrze, a co nie i po powrocie zdobytą tam wiedzę wykorzystałem do tworzenia nowych produktów – dodaje.  

Jako techniczny John odkrył, że każdy bęben posiada swój unikalny zakres, w którym brzmi i na tej podstawie stworzył pierwszy, unikatowy system dopasowania tembru brzmienia korpusów. – Przekonałem się wówczas, że wszystko, włączając w to konstrukcję shell’i, rozmiary, krawędzie, naciągi, hardware i wykończenie, oddziałuje na jakość brzmienia perkusji, zarówno indywidualnie, jak i zbiorowo. Zaczęliśmy więc z Donem wykonywać kilka setów miesięcznie, za każdym razem koncentrując się na perfekcyjnym dopasowaniu elementów przy wykorzystaniu wszystkich tych czynników akustycznych – mówi John.

- W trakcie tych prac zacząłem również odczuwać przemożną chęć uzyskania swoistej kontroli nad tembrem shell’a, co w efekcie pozwoliłoby na doskonałe dopasowanie całego zestawu. Później nazwaliśmy ten proces „Timbre Matching” DW i jestem dumny, że jego efekty zmieniły podejście i myślenie perkusistów o swoich instrumentach. Jestem także bardzo dumny z tego, że pomimo upływu lat każdy produkowany dziś set, wykonywany jest z tą samą uwagą i zaangażowaniem w detale, jak miało to miejsce, gdy produkowaliśmy ich kilka miesięcznie.

W końcówce lat 80. DW, które wkraczało na rynek perkusyjny jako mała amerykańska firma, miało już na nim ugruntowaną pozycję ze swoją szeroką gamą topowych stóp i hi-hat’ów, z rozwijającą się prężnie siecią dealerską, wielkimi kampaniami marketingowymi oraz grupą znanych, międzynarodowych endorserów. Firma, chcąc sprostać zwiększającemu się zapotrzebowaniu na produkty hardware, dwukrotnie powiększyła wówczas swoją powierzchnię fabryczną, przenosząc się do Newbury Park w Kalifornii. W tym również czasie wytwarzane przez DW perkusje zaczęły coraz silniej oddziaływać na światowy rynek perkusyjny.

- Jedną z rzeczy, która pomogła przekonać mnie do tego, że również z naszymi perkusjami możemy odnieść sukces na rynku, była wizyta Tommy’ego Lee (Motley Crue), który przyszedł do naszego sklepu nastroić swoją stopę - mówi Don. - Podczas oczekiwania na odbiór usiadł przy zestawie stojącym w biurze Johna, zaczął grać i… nie mógł przestać, zdumiony dźwiękiem z nich płynącym. Pierwszą myślą, która przyszła mi wtedy do głowy było, że Tommy reprezentuje pokolenie perkusistów, którzy nigdy nie mieli styczności i nie znają gry na ręcznie wykonywanych produktach.

- Niedługo później Tommy kupił u nas zestaw. Było to 7 marca 1989 roku i pamiętam te datę do dziś, ponieważ było to dla nas wydarzenie tak wielkie, że zrobiłem wówczas kserokopię jego zamówienia, którą mam zresztą do dziś. W tamtym czasie Tommy był jeszcze związany kontraktem z inną marką, ale w ciągu roku został oficjalnie naszym endorserem.

Razem z Tommym do DW dołączyli Jim Keltner, Chad Wackerman, Larrie Londin i inni czołowi perkusiści. Firma wyprodukowała zaś swój pierwszy katalog perkusji i w 1990r. wzięła udział w targach NAMM Show z nadzieją na uzyskanie chociaż kilku zamówień.

- Pod koniec pierwszego dnia targów Chris, mój syn i jednocześnie menadżer sprzedaży, wziął nas z John’em na bok i powiedział, że mamy prawdziwy problem – wspomina Don. – Polegał on na tym, że Chris przyjął zamówienia na 60 setów, a  był to dopiero pierwszy dzień targów. Resztę tego roku spędziliśmy więc starając się zdążyć z realizacją przyjętych zamówień przed następnymi targami NAMM. Szczęśliwie większość naszych klientów godziła się cierpliwie czekać.  

Od czasu pierwszego debiutu na NAMM Show firma DW wprowadziła na rynek kolejne pionierskie rozwiązania i produkty takie jak opatentowany system łożysk Delta TRI-BEARING, „Edge Snare” werbel klonowy połączony z mosiężnymi obręczami stanowiące całość korpusu werbla, pojęcie FAST ® tom-tom dla płytszych rozmiarów tomów, Woofer Tone Drum Bass Enhancer, True-Pitch® Tuning System polegający na zastosowaniu śrub o większej gęstości gwintu dla precyzyjniejszego strojenia,  oraz najmłodsze dziecko SOLID SHELL SNARE werbel, który jest wytwarzany cały jednego litego kawałka drewna. Ponadto DW udoskonalił szeroką gamę lakierów, oleju Satin i okleiny FinishPly stosowanych do wykończenia bębnów.

Dzisiaj, najlepsi z najlepszych perkusistów świata, tacy jak Sheila E., Terry Bozzio, Neil Peart, Marco Minnemann i Gary Novak, razem z perkusistami popularnych artystów scenicznych jak Madonna, Bruce Springsteen, Dixie Chicks, Incubus, Mana, Missy Elliott, Avril Lavigne i wielu innych, wybierają do gry zestawy perkusyjne, pedały i hardware wyłącznie marki DW.

W 2000 roku, odpowiedzi na wciąż zwiększające się potrzeby przestrzenne DW przeniosło się do Oxnard w Kalifornii, gdzie pozostaje do dziś. W tym samym roku stworzyło również nowa linię perkusji Pacific Drums and Percussion (PDP), w odpowiedzi na potrzeby początkujących i średniozaawansowanych graczy. Nowa linia wykorzystuje niektóre rozwiązania customowe, zasadniczo bazując jednak na zautomatyzowanej produkcji w celu obniżenia kosztów i ograniczenia kroków potrzebnych do tworzenia wysokiej jakości perkusji w większych ilościach. Powszechnie linia ta cieszy się opinią dobrze wykończonej grupy instrumentów o unikatowych cechach.

- Utrzymując wysoką jakość wykonania zestawy PDP nie są jednocześnie bardzo drogie, ponieważ nie są w całości wykonywane ręcznie, a mogą z niej korzystać wszystkie chętne osoby, bez względu na poziom swoich umiejętności –  mówi Don, dodając, że linia ta cieszy się podobną do innych produktów DW reputacją.

Oprócz poszerzania linii produktów, DW przez cały czas starało się jednocześnie kreować i realizować kolejne koncepcje, poszukując miedzy innymi unikatowych gatunków drewna do produkcji perkusji, a John z biegiem czasu zyskał miano specjalisty od drewna.  W późnych latach 90. John dowiedział się o 500-letnim drzewie liściastym zatopionym w jeziorze Superior przeszło 100 lat temu. Kłody te zostały wyciągnięte przez podwodnych wyławiaczy skarbów i użyte do stworzenia unikatowych zestawów linii Timeless Timber w roku 1997 (z klonu) oraz w roku 2002 , z okazji 30 rocznicy istnienia marki DW (brzoza).

- Cóż za znalezisko! – komentuje tamte wydarzenia John. – To był w zasadzie przypadek, że kłody te zostały w ogóle znalezione i wykorzystane do celów muzycznych. Obydwa te drzewa, klon i brzoza miały rzadko spotykany temperament muzyczny z powodu konserwacji przez zimną wodę, ale każde miało również swoje własne, unikatowe brzmienie. Dlatego też nie było i nie będzie drugich takich bębnów na świecie – mówi, dodając - cóż za cudowny sposób na uczczenie 30 lat w biznesie!

Od czasu pierwszego znaleziska DW kontynuuje tradycję poszukiwania unikalnych gatunków po dziś dzień i za pomocą linii Private Reserve oferuje perkusistom różne rodzaje wielowiekowego drewna na specjalne zamówienie, w limitowanych ilościach.

Ponadto w 30 rocznicę istnienia DW wypuściło na rynek najbardziej zaawansowaną technologicznie stopę dostępną na rynku. Limitowana seria precyzyjnych pojedynczych i podwójnych stóp Titanium 9000 była odniesieniem do zdobytych dotychczas customowych właściwości i opatentowanych technologii DW, które wykorzystywane są nadal w standardach produkcyjnych.

W 30. rocznicę istnienia firmy w DW zaszły również zmiany personalne. Chris Lombardi, syn Dona, został głównodowodzącym firmy po 16 latach pracy i przejął kontrolę nad bieżącymi sprawami przedsiębiorstwa, podczas gdy Don i John skupiają się na dalszym poszukiwaniu rozwiązań i wprowadzaniu innowacji perkusyjnych.

Obecnie, po 38 lat istnienia DW ma na światowym rynku ugruntowaną opinię pioniera innowacyjności i jakości, który nie tylko wprowadził do sprzedaży dziesiątki znakomitych produktów, ale też przez cały czas zajmuje się produkcją wysokiej jakości sprzętu ręcznej roboty, dowolnie konfigurowanego na zamówienie.

- Nieustannie pracujemy nad tym, aby wciąż czynić nasze produkty choć trochę, troszeczkę lepszymi – podsumowuje historię firmy John. – W ten sposób staramy się znajdywać i jak najlepiej odpowiadać na tę cienką strunę drgającą w duszy każdego perkusisty”– dodaje na koniec.



Historia DW w Polsce.

W Polsce marka DW po raz pierwszy pojawiła się w roku 2005, kiedy to firma „PMI” (powiązana wówczas z „OmniMuz”) rozpoczęła współpracę z Drum Workshop INC. Na starcie pierwszym i podstawowym celem firmy stało się zaprezentowanie rodzimym perkusistom serii Collectors Series DW i zapoznanie ich z główną filozofią amerykańskiej fabryki, przyświecającą jej od lat.
Filozofia ta, określana mianem „Custom Made” sprowadza się do wyjątkowej, pełnowymiarowej personalizacji każdego zamówienia, które może zostać wyprodukowane bezpośrednio pod zamawiającego. Umożliwia to klientom indywidualnym dowolne konfigurowanie swoich zestawów perkusyjnych i wybór każdego ich detalu - od rodzaju drewna i konstrukcji korpusu począwszy, poprzez dowolne rozmiary i głębokości poszczególnych bębnów, na hardware i najmniejszych elementach wykończenia skończywszy.
Pomimo tej jakże atrakcyjnej i zorientowanej na klienta filozofii, rozpropagowanie DW w naszym kraju początkowo okazało się jednak zadaniem niełatwym z powodu utartego już przyzwyczajenia klientów do zakupu instrumentów gotowych. Z tego też powodu, choć dostępna na wyciągnięcie ręki, ta nieskrępowana możliwość wyboru potrzebowała w naszym świecie perkusyjnym okrzepnięcia i czasu. Mimo to już w pierwszym transporcie do Polski na rynek udało się wprowadzić gamę zestawów Collectors we wszystkich rodzajach wykończeń (od okleiny począwszy, na exotic’u kończąc), tak by na ich podstawie klienci mogli zapoznawać się z możliwościami kreowania zestawów swoich marzeń. Zasadę tę traktujemy zresztą priorytetowo przez cały czas naszego istnienia, starając się utrzymywać stale szeroką gamę produktów do wyboru.
Jeśli zaś chodzi o kluczowy dla DW moment na polskim rynku, nastąpił on w chwili, gdy zalety i możliwości marki docenili dwaj nasi znani perkusiści – jako pierwszy współpracę z nami rozpoczął Tomek Łosowski, a jakiś czas po nim Wojtek Owczarek (IRA). Od tamtej pory do rosnącej grupy koneserów DW sukcesywnie dołączają kolejne osoby publiczne, jak i prywatne, które nie tylko czerpią radość z bębnów konfigurowanych indywidualnie, ale przede wszystkim z miejsca zakochują się w ich wyróżniającym na tle innych marek brzmieniu i jego jakości. W ostatnich miesiącach współpracę z DW rozpoczął także Michał Dąbrówka, jeden z najbardziej cenionych muzyków sesyjnych w Polsce, który szczegółowo poznał tę firmę, a także wnikliwie przetestował i docenił jej produkty - przesiadając się na 2 zestawy DW.

Firma PMI natomiast, od czasu odłączenia w 2009 od „Omni-Muz” prowadzi działalność niezależnie, działając jako wyłączny dystrybutor DW na terenie Polski, Czech i Słowacji. Aktualnie za główny cel stawiamy sobie stworzenie oferty takiej, jak ta dostępna w USA i choć jeszcze nie udało się osiągnąć tego punktu, systematycznie nad tym pracujemy.








 


 
stopka 1
 
DW

Strona główna

O nas
Produkty
Nowości
Artyści
Sklepy
Cenniki
Konfigurator
Kontakt
 
 
Produkty:

DW Drums

DW Hardware
PDP Drums
PDP Hardware
Polecane:

Collectors's

Werble DW
Platinium
Jazz
EcoX
Werble PDP
Hardware DW
Hardware PDP
Kitbuilder
Perkusje DW
Perkusje PDP
PDP CONCEPT

 
Dział obsługi klienta: +48 77 453 77 34

Gdzie kupić produkty DW ?

Formularz kontaktowy
Warsztaty
Dołącz do listy kontrahentów

Właścicielem marek DW&PDP jest:
Drum Workshop Inc. 
          
Wyłącznym dystrybutorem DW Inc.
na Polskę jest:
GEWA Polska
 Ul.Strzelecka 44/4
45-525 Opole
+48 77 453 77 34

Kasztelan@gewamusic.com
Mateja@gewamusic.com

W Drum Workshop "The Drummer's Choice" to coś więcej, niż slogan - to fakt. Zapoznaj się z historią Drum Workshop INC.
DW Drums Custom Made kits. Zobacz dostępne wykończenia serii Collector's, Classic, Jazz, Eco-X, Performance

      Poznaj światowych endorserów DW takich jak: AARON SPEARS, NEIL PEART, THOMAS LANG, TERRY BOZZIO, TONY ROYSTER JR, PETER ERSKINE, ALEX ACUNA, JR ROBINSON, NICK MASON, ROGER TAYLOR, PAUL WERTICO, SHEILA E, DAVE GROHL, TICO TORRES, CORA DUNHAM, MICHAL DABROWKA, TOMEK LOSOWSKI i wielu innych. Zobacz sam
.
stopka 2
Copyright © 2017 All rights reserved.